rogivandeliv

Alla inlägg under oktober 2012

Av elina - 29 oktober 2012 10:03

 



Ny vecka och undra vad vi ska hitta på för skoj idag då? Skulle på mammagrupp egentligen men jag stanna hemma istället och myer med Maya <3 Hon har sovit väldigt bra i natt. Somnade vid 20:30 ungefär och vaknade vid 23.20 och ammade och sedan sov hon till 05.10 och ammade och somnade om till 06.30 :) Så det var en riktigt bra natt! =mamma utvilad :D Var länge sen :) Ibland överraskar hon en lillskiten ;) Hon sover överlag bra men det är drygt att vakna 3-4 ggr per natt när hon vill amma. Hon somnar ju oftast om igen men ändå. Att få sova 5-6 timmar i sträck är guld värt! Tänk att man blir så himla tacksam för några timmars sömn. Haha. Man uppskattar saker och ting annorlunda nu för tiden :)


Nu är det klart vart vi ska fira jul. Det blir hos mina föräldrar i Stockholm :) Ska bli helt underbart att fira jul där. Och ska bli så kul för Maya. Visst, hon är bara då 3½ månad men ändå :P Kul med hela släkten ändå :) Så vi åker ner den 18:e och stannar till den 29:e. Så hela 11 dagar. Ska se Nks julskyltning!! Ska bli ritigt kul! Jaja. Nu ska jag fortsätta städa här när älsklingen ändå sover. Hon lär ju vakna snart för hon har sovit i snart en timme lillskruttan!

Av elina - 26 oktober 2012 09:25

Mammas lilla hjärta sover nu och jag passar på att blogga lite :) Får ta tillfället i akt ;) Mådde inte alls bra när jag vaknade och har fortfarande ont i huvudet! Men ska ta en promenad sen när Maya vaknat och ätit. Kan ju vara skönt att komma ut lite också! Inte bara sitta inne! Ska städa lite sen också, ta disken och lite sånt smått och gott.. Pappa jobbar ju så det är bara jag och Maya hemma :) Det går hur bra som helst men jag är ju ganska så slut när Johan kommer hem från jobbet. Att ett sånt här litet barn kan ta så mycket energi ifrån en. Det är helt otroligt :P


Idag ska vi beställa biljetter ner till mamma :D Ska ju dit över jul! Ska bli jättemysigt. Maya kommer ju få sjukt mycket julklappar trots att hon är så liten. Jag känner min mamma :P Hon är galen i julen. Jag tycker också om julen och längtar jättemycket. Nu är det ju inte ens två månader kvar :) Och vi kommer att vara i Stockholm i nästan två veckor. Ska bli roligt. Ska se Nks julskyltning!! Så mysigt :)


 

Av elina - 24 oktober 2012 08:15

Det var den vackraste dagen i mitt liv
Den morgonen du såg på mig
Och jag kände mig
Så stolt som en människa kan bli
Den morgonen du såg på mig... och jag på dig

Jag lyssna´ efter dina andetag
Så lätta som en fjärils vingeslag,
Jag ska alltid minnas den dag, jag ska alltid finnas här för dig

Du é välkommen till jorden, välkommen min vän
Må lyckan följa med dig på din väg från himmelen, för som en ängel har du landat här i vårat hem
Välkommen till jorden min vän
Välkommen hem

Allt känns så skört, som trädens första blad
När våren ännu tvekar, och står tillbaks
Du stannar väl, du lovar att va kvar
Som en del utav min morgondag, vår morgondag

Jag lyssna´ efter dina andetag
Så lätta som en fjärils vingeslag,
Jag ska alltid minnas den dag, jag ska alltid finnas här för dig

Du é välkommen till jorden, välkommen min vän
Må lyckan följa med dig på din väg från himmelen, för som en ängel har du landat här i vårat hem
Välkommen till jorden min vän
Välkommen hem

Välkommen hem, välkommen hem

 

 

 

Av elina - 23 oktober 2012 09:40

Huvva. Känner mig inte alls något pigg idag. Huvudet värker och jag fryser. Sitter med en tjock luvtröja nu som tillhör Johan och tjocka strumpor. Känner mig bedrövad :/ Maya ligger på golvet på babygymet. Hoppas hon är snäll idag :) Pappan är och jobbar. Men det ska gå bra det här ändå. Jag har nog ingen feber men tog ju alvedon tidigare imorse så vem vet. Inget kul att må dåligt. Och sedan ta hand om ett litet barn är inte kul alls!! Jaja. Detta ska gå bra :) Gumsan ligger och pratar med figurerna i gymmet nu. Bästaste gumman min <3

Av elina - 21 oktober 2012 11:14

Måste ju ta igen för denna månad jag inte bloggat och skriva två inlägg ;) Nu har pappa kommit hem :D Han har städat det jättefint här hemma medans jag ammade Maysan bajsan :) Nu har jag gett han order att ta det lugnt så han inte sliter ut sig stackarn :) Snart är det ju jag som ska sköta allt här hemma. Haft sån lyx att han har städat typ allt dom senaste veckorna. Jag har lagat mat och han städat :P Men tänker aldrig låta han komma hem till ett stökigt hem och massa disk i diskhon. Aldrig. Tänker vara en duktig hemmafru ;) Men jag tycker om att ta hand om min man. Han tjänar ju pengarna ju. För min föräldrapenning är ju inget att hurra för :/ Jaja. Nu ska vi fika här :) Pappan har köpt bullar :D Gotta. Trodde jag skulle sluta med sånt när bebis hade kommit men nej då ;) Och jag trodde jag skulle gå ner maaaaassaaaa i vikt. Ammningen skulle göra att man rasa i vikt men tji fick jag. Har gått ner 10 kg, men då är det ju 10 kg kvar!! Gaaaah!! Jaja. Jag står iaf stilla och inte går upp :P Bättre det iaf :)

Av elina - 21 oktober 2012 09:26

Ja herregud, nu var det länge sedan jag skrev något på bloggen. Men jag har inte haft tid eller ork. Nu känner jag att jag är människa igen :) Nu har man fått rutiner och lärt känna lill Maya <3 Mitt älskade lilla hjärta. Hon är helt underbar. Igår blev hon sex veckor så tiden rinner verkligen iväg bara. Just nu ligger hon på babygymet och leker. Får se hur länge hon är nöjd då. Detta inlägg kanske tar mig en timme att skriva om hon vill vara nära. Hon älskar närhet denna lilla dam. Nu satte jag henne i babysittern istället för hon har börjat gilla att sitta upp mer och mer. För bara två veckor sen var hon jättenöjd när hon låg ner men nej inte nu. Man ska ju vara med såklart ;) Lilltrollet.


Haft sån tur att pappa har varit hemma hela tiden tills nu. Han börjar jobba imorgon. Är lite nervös att vara hemma själv med lillgumman men det ska väl gå bra :) Hon är ju så snäll och enkel att ha att göra med. Gud vad jag älskar denna lilla tjej.


 


I föregår var vi på stan och handlade massa gulligt till Maya. Köpte lite klänningar och söta strumpbyxor till henne, Gud så söt hon blev :) Och så har vi köpt en sån som dom har när dom badar, som man sätter dom i, så skönt och slippa hålla i henne när man badar henne. mycket roligare nu. Och Maya älskar att bada.


Nu inväntar vi pappa som varit en sväng hos sin mamma. Och jag ska väl ta och diska lite innan han kommer hem och stöka undan lite smått och gott :)

Ovido - Quiz & Flashcards