rogivandeliv

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2012

Men oj nu var det länge sen och tiden rinner iväg!

Av elina - 21 oktober 2012 09:26

Ja herregud, nu var det länge sedan jag skrev något på bloggen. Men jag har inte haft tid eller ork. Nu känner jag att jag är människa igen :) Nu har man fått rutiner och lärt känna lill Maya <3 Mitt älskade lilla hjärta. Hon är helt underbar. Igår blev hon sex veckor så tiden rinner verkligen iväg bara. Just nu ligger hon på babygymet och leker. Får se hur länge hon är nöjd då. Detta inlägg kanske tar mig en timme att skriva om hon vill vara nära. Hon älskar närhet denna lilla dam. Nu satte jag henne i babysittern istället för hon har börjat gilla att sitta upp mer och mer. För bara två veckor sen var hon jättenöjd när hon låg ner men nej inte nu. Man ska ju vara med såklart ;) Lilltrollet.


Haft sån tur att pappa har varit hemma hela tiden tills nu. Han börjar jobba imorgon. Är lite nervös att vara hemma själv med lillgumman men det ska väl gå bra :) Hon är ju så snäll och enkel att ha att göra med. Gud vad jag älskar denna lilla tjej.


 


I föregår var vi på stan och handlade massa gulligt till Maya. Köpte lite klänningar och söta strumpbyxor till henne, Gud så söt hon blev :) Och så har vi köpt en sån som dom har när dom badar, som man sätter dom i, så skönt och slippa hålla i henne när man badar henne. mycket roligare nu. Och Maya älskar att bada.


Nu inväntar vi pappa som varit en sväng hos sin mamma. Och jag ska väl ta och diska lite innan han kommer hem och stöka undan lite smått och gott :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elina - 13 april 2013 12:54

Jaha. Tråkig dag. Det är grått ute :( Jag har inte så mycket energi trots sovmorgon. Älsklingen gick upp med lillan och jag sov till halv nio typ. Men jag är orkeslös :/ Trist.. Jaja.. Ska äta snart så då blir det nog bättre :) Vi ska äta tunnbrödrul...

Av elina - 10 april 2013 09:17

Hade man inte tålamod innan man fick barn så har man det nu! Herregud. Maya var så trött men ville inte sova men jag stod ut och drog vagnen och sjöng. Men när jag väl slutade sjunga så somnade hon. Hmmm.. Hon gillar inte mammas sångröst? ;) Haha.. T...

Av elina - 8 april 2013 08:35


    Sju månader idag och det firade vi natten med att äta som bara den och endast tutta på ena bröstet så mamma fick vända på dig flera gånger!! Vill ju inte ha henne på kanten för är rädd att hon ska ramla ner!! Haha.. Trots att det är typ 5 cm...

Av elina - 7 april 2013 12:10


Alltså jag är ju sämst på att blogga. Haha. Men nu ska jag försöka skriva nånting ett par gånger i veckan kanske. Varje dag kommer jag nog inte göra för det finns ej tid för sånt. Lillan blir sju månader imorgon. Helt otroligt. Bjuder på en bild på h...

Av elina - 18 januari 2013 09:35


Ja, helt plötsligt var det Januari och jag har inte skrivit här på två månader om inte mer. Och mycket har hänt. Maya är över 4 månader gammal. Hon växer.          Mitt lilla hjärta   Hon är en sån himla rolig liten tjej, hennes egenvilja är ...

Ovido - Quiz & Flashcards